تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه شعبه زهک

با عنایت به توفیق شعبه زهک جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در بخش جذب منابع در شش ماهه اول سال جاری ،با همکاران آن شعبه گفتگویی صورت گرفته است که متن این مصاحبه در ذیل مندرج گردیده است.

گفتگو با آقای محمد سرابندی ریاست محترم شعبه زهک:

جناب آقای سرابندی سوابق و موقعیت شعبه را بطور اجمالی معرفی می نمایید؟

شعبه از لحاظ مکانی در شمال استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان زهک در نقطه مرزی بین ایران و افغانستان واقع شده که در سال 1386 افتتاح گردیده است.

به چه میزان از اهداف تعیین شده شعبه در جذب منابع و وصول مطالبات دست یافته اید؟

منابع شعبه در پایان سال 92بالغ بر 30 میلیارد ریال بوده وهم اکنون 41 میلیارد ریال میباشد که از لحاظ آماری نسبت به سال 92حدود 36 درصد رشد را نشان می دهد و درزمینه درصد جذب منابع 96 درصد اهداف تعیین شده محقق و همچنین درزمینه وصول مطالبات بجز دربخش تسهیلات روستایی در سایر بخش ها اهداف محقق گردیده است .

دلایل رشد منابع شعبه را چه می دانید و چه اهدافی را برای شعبه تعیین نموده اید؟

نهادینه کردن بازاریابی در بین تمامی کارکنان شعبه و استفاده موثر از سبد متنوع محصولات و خدمات بانکی با ترکیبی از رفتار مناسب کارکنان، تکریم ارباب رجوع ، پاسخگویی مناسب همکاران ،ایجاد ارتباط دوستانه با مشتریان از مهمترین دلایل رشد منابع شعبه میباشد و امیدوارم با تلاش هرچه بیشتر کلیه همکاران و به کار بردن حداکثر توان و استفاده از تمامی امکانات موجود به کاهش سطح مطالبات شعبه به حداقل قابل دسترس و افزایش روز افزون منابع شعبه به عنوان عمده ترین هدف کارکنان شعبه ، دست یابیم.

مهم ترین عامل موفقیت مذاکرات بازاریابی را چه می دانید؟

اعتماد مردم به بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی دولتی ، نقش موثر بانک مسکن درخانه دار نمودن مردم ، خدمات متنوع بانک و سبد متنوع حساب های بانک مسکن و هچنین صداقت ، خوش برخوردی و احترام گذاشتن به مشتریان ، وفاق و همدلی بین همکاران شعبه از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی میباشد و ناگفته نماند پیگیری و تلاش مستمر کارکنان جهت جذب منابع جدید را می توان به عنوان اصلی ترین عامل موفقیت بازاریابی معرفی نمود.

چه روشی را جهت وصول مطالبات معوق بانک سرلوحه خود قرار داده اید؟

پیگیری وصول مطالبات از همان ابتدا با اولین قسط معوق مشتری آغاز می گردد که تماس تلفنی به وی نیز اولین گام جهت وصول مطالبات معوق بانک است و با ثبت نتیجه تماس ها در جدول پیگیری مطالبات معوق هر مشتری جهت اقدامات بعدی که می تواند مراجعه حضوری ، تماس با ضامنین ، صدور اخطار و صدور اجراییه باشد ، برنامه ریزی می شود و با اطمینان می توان گفت اگر به موقع به مشتری در مورد تبعات معوق شدن اقساط اطلاع رسانی شود مشتریان جهت پرداخت اقساط خود به موقع اقدام می نمایند.

پیش بینی شما از آینده شعبه چگونه است؟

امیدواریم باتلاش هر چه بیشتر کارکنان و حمایت های مدیریت محترم شعب و مسیولین ارشد بانک شاهد رشد روز افزون بانک و رشد 100درصدی منابع تاپایان سال 94باشیم .

مشکلاتی که همکاران شعبه با آن روبرو می باشند را بیان نمایید؟

مهمترین مشکلی که در حال حاضر شعبه زهک و همچنین سایر شعب بانک مسکن با آن دست و پنجه نرم می نمایند را می توان معضل بزرگ وصول مطالبات معوق مسکن مهر روستاییان را نام برد که تمام فعالیت های بانکی همکاران را تحت شعاع قرار داده است و بیشترین زمان را با کمترین نتیجه از همکاران صرف می کند که امیدوارم مسیولین ارشد بانک در آینده ای بسیار نزدیک برای آن راه حلی مناسب را به کارکنان شعب ارایه نمایند.از دیگر مشکلاتی که همکاران شعبه و اکثر همکاران شعب با آن مواجه هستند عدم توان پاسخگویی به مشتریانی که درخواست دستگاه پایانه فروشگاهی را دارا می باشند و همچنین مشتریانی دارای درخواست تسهیلات را می توان نام برد که امیدواریم این موارد نیز با هوشیاری مسیولین ارشد بانک رفع گردد . و در پایان ضمن تقدیر و تشکر ازمسیولین ارشد بانک که با حمایت های بی دریغ خود موجبات آرامش خاطر همکاران را فراهم آورده اند ،خواهشمندیم همچون همیشه مدافع حقوق کارکنان باشند و از حمایتهای آنان همچون همیشه بهره مند گردیم.

روابط عمومی مدیریت شعب بانک مسکن استان

آخرین بروزرسانی 1394/4/23