تازه های اخبار تازه های اخبار

مدیرامور استانها و بازاریابی از مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان بازدید نمود.

جناب آقای لاری دارابی مدیر محترم امور استانها و بازاریابی با همراهی آقای صادقی اقدم معاونت محترم اداره کل امور شعب استانها و آقای بوستان افروز مدیر شعب استان از دوایر مدیریت و شعب سطح شهرستان زاهدان بازدید نمودند

جناب آقای لاری دارابی مدیر محترم امور استانها و بازاریابی با همراهی آقای صادقی اقدم معاونت محترم اداره کل امور شعب استانها و آقای بوستان افروز مدیر شعب استان از دوایر مدیریت و  شعب سطح شهرستان زاهدان بازدید نمودند.لاری دارابی طی بازدید از شعب به بررسی آمار منابع ، تسهیلات ، مطالبات ، خدمات کارمزد محور به ویژه صدور ضمانت نامه و خدمات الکترونیک پرداخت و همچنین روند تغییرات منابع ، مطالبات معوق و تحقق اهداف ماهانه پرداختند.

مدیر امور استانها و بازاریابی طی دیدارهای خود با روسای شعب عنوان نمودند: شعب در خصوص صدور ضمانت نامه به عنوان یک ابزار کارمزد محور برنامه ریزی و تلاش مضاعف داشته باشند. صدور ضمانت نامه با . برخی ریسک ها همراه است که با رعایت مقررات کاهش می یابد ولیکن حضور مشتریان با هدف بهره مندی از خدمات کارمزد محور همچون صدور ضمانت نامه در شعبه ، تاثیر بسزایی در موفقیت شعبه دارد . درآمد بانک از صدور ضمانت نامه و خدمات کارمزد محور می باشد که باید همکاران و مسوولین شعب در این زمینه فعالیت بیشتری نمایند .مقررات در صدور ضمانت نامه هرچند سبب کاهش سرعت در صدور ضمانت نامه می گردد ولیکن ریسک این بخش را بشدت کاهش می دهد و بانک را در رسیدن به هدف کسب درآمد از خدمات کارمزد محور کمک شایانی می نماید.

رصد رقبای بانک نشان می دهد عدم رعایت مقررات در صدور ضمانت نامه بشدت باعث تحمیل ریسک بیش از حد به بانک ها شده است که با آسیب شناسی این موضوع بانک نسبت به صدور بخشنامه و مقررات اقدام نموده ،تا آسیب های این بخش کاهش یابد.

 با مراجعه حضوری به مشتریان حتی در خارج از محدوده بازاریابی سعی در پیوستن آنان به جمع مشتریان بانک مسکن نمایید و با ارایه خدمات مناسب با توجه به نیازهای مشتریان ، آنان را ترقیب به فراخواندن سایر مشتریان بالقوه جهت پیوست به باشگاه مشتریان بانک مسکن نمایید. رصد رقبا یکی از روش های مفید جهت رسیدن به اهداف بانک است که ضمن مقایسه خود با عملکرد سایر رقبا ، به ایده ها و راهکار های مناسب و پیشنهادهای کاربردی جهت پیشرفت بیشتر شعبه دست می یابید.

مراجعات حضوری مشتریان به شعب کاهش یافته است و فرصتی مناسب جهت پیگیری مطالبات معوق را در اختیار شعب گذاشته است که مسوولین شعب می توانند با برنامه ریزی و استفاده از ابزارهایی همچون تقسیم کار ،مراجعه حضوری،پیگیری های قانونی و پیگیری از طریق تماس تلفنی و پیامک در امر وصول مطالبات معوق بانک موفق عمل نمایند.

عجین بودن مسوولین شعب به آمار و اطلاعات صحیح موجب ساده و هدفمند شدن برنامه ریزی و  سهولت در دستیابی به اهداف می شود. کاهشNPL   مطلوب بانک می باشد که  اگر برنامه ریزی گردد این کاهش از طریق کاهش مطالبات معوق صورت گیرد ایده آل  و مورد تاکید بانک است .در وصول مطالبات معوق بانک تلاش شود مطالبات سهل الوصول در اولویت قرار گیرد و از تمام ابزار ها بخصوص مراجعه حضوری که بسیار تاثیرگذار است شعب بهره گیرند .

همچنین آقای صادقی اقدم نیز طی این بازدید عنوان نمود: متوسط سهم بانک از منابع استان ها 8 درصد است که باید برنامه ریزی و تلاش گردد حداقل این میزان از منابع استان سهم بانک مسکن در هر استان شود زیرا شرایط، محصولات و مقررات در کل کشور یکسان است و فقط روند بازاریابی و پیگیری در استان ها موثر در این سهم می باشد.نیاز های مشتریان همواره در حال تغییر است پس اگر در مقطعی از زمان پیگیری و بازاریابی موثر واقع نگردید این احتمال وجود دارد در مقاطع دیگر زمانی با تغییرات نیازهای مشتریان بتوانیم به موفقیت دست یابیم که این امر مستلزم پیگیری مستمر و مراجعه حضوری می باشد.برخی مشتریان شرایط ویژه ای دارند و همزمان در چند بانک فعالیت دارند که می توانیم نسبت به بازاریابی و جذب بخشی از منابع آنان اقدام نمود.مراجعات مشتریان به شعب کاهش یافته است که فرصتی مناسب جهت ایجاد ارتباط بیشتر و مذاکرات با مشتریان در اختیار شعب می گذارد.مسوولین شعب باید شکل کارایی همکاران را با شرایط فعلی تطبیق دهند و با جذب مشتریان دارای منابع خرد سعی در دستیابی به اهداف و افزایش سهم بانک از منابع استان نمایند و ان شای الله با کمک و همفکری همکاران تلاش شود روند رشد استان صعودی گردد.

آخرین بروزرسانی 1397/7/30