تازه های اخبار
سلیمی در بازدید از خانه مطبوعات کردستان:
بکارگیری مفاهیم کسب و کار و اقتصاد رسانه ، محور اصلی تداوم فعالیت و مدیریت هر رسانه است
به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا، جلالالدین سلیمی در این بازدید پای درد دل اصحاب رسانه استان نشست و با توجه به مشکلات مالی رسانه های استان در گردادن چرخ فعالیت خود اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلاتن رسانه های استان و حتی کشور نداشتن و یا ضعف تفکر اقتصادی در راس مدیریت رسانه است چرا که دوام و بقای اقتصادی اساسیترین چالش حال حاضر مطبوعات است.
سلیمی به پیشینه مطبوعات در استان کردستان اشاره کرد و ابراز داشت: هانگونه که همه ما واقف هستیم در گذشته نشریات محلی زیادی در استان فعالیت کرد که متاسفانه بر اثر ضعف مالی و فقدان سازوکارهای اقتصاد اقتصادی و عدم بکارگیری مفاهیم کسب و کار در رسانه موجب تعطیلی این نشریات شد که امروز فقط خاطره ای از چاپ آن را بیان می کنیم.
مدیر شعب کردستان یکی از عوامل مهم در حفظ برخی از مطبوعات و رسانه های استان را عشق به این حرفه برشمرد و تصریح نمود: بدون شک اگر امروز در کنار این همه مشکلات مالی رسانه های قدیمی زیادی در استان ماندگار شده اند فقط عشق به این حرفه از سوی اصحاب رسانه است.
وی تنها منبع درآمد رسانه های استان را رپرتاژ آگهی و حمایت مقطی برخی از مدیران استان ذکر کرد و بکارگیری خلاقیت رسانه ای را زمینه توانمند سازی مطبوعات و رسانه های استان ذکر کرد: با خلاقیت در رسانه و استفاده از ابزارهای کسب و کار و تلفیق آن با فناوریهای نوین می توان علاوه بر تداوم فعالیت رسانه ، زمینه توسعه و توانمندسازی رسانه را فراهم کرد.
در ادامه این دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان ضمن ابراز دیدگاهها و نظرات خود در مورد مشکلات رسانه و راهکارهای توسعه براساس مفاهیم اقتصاد رسانه ، از مدیر شعب استان خواستار برگزاری اولین دوره آموزشی مفاهیم مالی و اقتصادی برای رسانه های استان شدند.