خراسان رضوی ، کردستان، اصفهان و خراسان جنوبی:

اولین پروژه مشترک استانی با عنوان «پویش چگونه خانه دار شویم؟» را اجرا کردند.

خراسان رضوی ، کردستان، اصفهان و خراسان جنوبی:

مقدمه: بدون شک مهمترین رسالت اصلی بانک مسکن، خانه دار ساختن آحاد ایرانیان و ماموریت مدیران و کارکنان این بانک تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات جهت تامین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن و ارایه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحدهای مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیای بافت های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی است بطوریکه تلاشهای شبانه روزی و رشادتهای مدیران و کارکنان این بانک در گذشته دو پروژه بزرگ دولت یعنی مسکن مهر که منجر به خانه دار شدن بسیاری از ایرانیان خصوصا اقشار کم درآمد و ضعیف گردید و همت برای اجرای طرح اقدام ملی در تولید مسکن ، سندی برای اثبات این ادعا در گذشته و حال حاضر می باشد. از سوی علاوه بر تامین مالی پروژه های ملی و دولتی ، بانک مسکن تسهیلات متنوعی برای احداث، خرید و تعمیر واحد مسکونی شهروندان دارد که نتایج حاصل از تحقیقات میدانی صورت گرفته نشان از عدم آشنایی کافی گروه های جامعه هدف با خدمات بانک و این تسهیلات دارد. لذا بدین منظور مدیریت های شعب استان های خراسان رضوی ، کردستان، خراسان جنوبی و اصفهان در اقدامی مشترک اولین پویش «چگونه خانه دار شویم؟» را با همکاری اداره کل روابط عمومی اجرا کردند که آنچه را در زیر مطالعه می کنید دیدگاه مدیران شعب این استانها در اجرای این پویش است .

مدیر شعب استان خراسان رضوی: رسالت بانک مسکن خانه دار ساختن اقشار مختلف جامعه است

حسن خطیب زاده مدیر شعب استان خراسان رضوی نیز رسالت و ماموریت اصلی بانک مسکن را تامین مالی در راستای خانه دارنمودن اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: رسالت اصلی اصلی بانک مسکن خانه دار ساختن اقشار مختلف جامعه خصوصا دهک های میانی جامعه و اقشار میان درآمد می باشد که در این راستا و به جهت معرفی انواع طرح ها و تسهیلات بانک و ارایه خدمات مشاوره ای به مردم و به ویژه کارکنان ادارات و سازمان ها، پویش چگونه خانه دار شویم در این استان همز مان با استانهای کردستان، خراسان جنوبی و اصفهان  آغاز گردیده است.

خطیب زاده تجربه استان خراسان رضوی در اجرای این طرح در سال گذشته را موجب کسب رتبه نخست استان در افتتاح حساب جوانان در بین مدیریت های سراسر کشور و  تحقق بیش از صددرصدی هدف در بخش تسهیلات پرداختی و همچنین تحقق بیش از 300%هدف در جذب منابع قرض الحسنه جاری دانست و گفت: با توجه به تجربه موفق استان خراسان رضوی در اجرای پویش مقرر گردید با توجه به تجربیان استانهایی همچون کردستان در اجرای پروژه های مشابه خصوصا در شهرهای جدید التاسیس این پروژه بصورت مشترک با مدیریت شعب استان کردستان، برگزار گردد که در ادامه با استقبال استان های اصفهان و خراسان جنوبی نیز مواجه گردیده است.

مدیر شعب استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و امکانات موجود در شهرهای مختلف، دو روش اجرا در نظر گرفته شده است. در روش اول برای شهرهای بزرگ ارایه خدمات مشاوره ای از طریق مراجعه مستقیم، برگزاری میز خدمت، برگزاری جلسات حضوری و همایش ها و همچنین استفاده از فضای مجازی به منظور معرفی سامانه "چگونه خانه دار شویم؟" می باشد و در شهرهای جدیدالتاسیس نیز خدمات مشاوره ای از طریق برگزاری جلسات با شهرداران و فرمانداران و همچنین استفاده از ظرفیت های دفاتر پیش خوان دولت ارایه می گردد.

وی در ادامه هدف از اجرای این پویش را ارایه خدمات مشاوره ای در راستای تامین مالی زنجیره مسکن عنوان کرد و ابرزا داشت: اجرای اصولی این پویش بصورت تیمی با استانهای دیگر و بهره برداری مناسب از ظرفیت های موجود در جامعه ،تاثیر بسزایی در افزایش عرضه و همچنین تقاضای مسکن خواهد داشت که در نهایت رونق زایی بیشتر در بخش مسکن را موجب خواهد گردید.

مدیر شعب استان کردستان: کار تیمی موفقیت سازمان را تضمین می کند

جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان اجرای انجام کار تیمی را عامل اصلی موفقیت سازمان عنوان کرد و  گفت: رسالت اصلی بانک مسکن خانه دار ساختن آحاد ایرانیان است که به همین منظور و نیز در جهت اطلاع رسانی تسهیلات و خدمات ،خصوصا گسترش سطح نفوذ تسهیلات بانک در شهریهای جدید التاسیس، پویش «چگونه خانه‌دار شویم؟» بصورت مشترک همزمان با استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان در سطح استان کردستان اجرا می شود که این کار تیمی می تواند موفقیت سازمان را در اجرای پویش و تحقق اهداف تضمین نماید.

سلیمی به جزییات اجرای این طرح پرداخت و اظهار داشت: این طرح از ابتدای آبان ماه تا پایان سال 99 با اهدافی همچون معرفی انواع خدمات و تسهیلات بانک مسکن به گروه های مختلف جامعه هدف و کمک به خانه دار ساختن شهروندان کردستانی خصوصا اقشار کم درآمد اجرا می شود.

مدیر شعب کردستان درخصوص چگونگی اجرای پویش و معرفی سامانه «چگونه خانه دار شویم» در شهرهای استان گفت: پویش چگونه خانه دار شویم؟ با اطلاع رسانی راههای خانه دار شدن از طریق تبلیغات محیطی و فضای مجازی اجرا می شود که شهروندان کردستانی اطلاعات بیشتر درخصوص تسهیلات بانک مسکن موضوع این پویش را از سامانه طراحی شده به تارنمای اینترنتی https://www.bank-maskan.ir/khaneh که یکی از سامانه های بسیار موثر و کاربردی طراحی شده توسط اداره کل روابط عمومی بانک مسکن است  ونیز مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن کسب نمایند.

وی درخصوص اجرای پویش در شهرهای جدید التاسیس و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ابراز داشت: در شهرهای جدیدالتاسیس که به تازگی شهر شده است، با توجه به قیمت مسکن در این شهرها  جهت بهره مندی شهروندان از طریق شهرداری و دفاتر پیشخوان دولت، اجرای پویش اطلاع رسانی می گردد.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان همچنین یادآور شد: با اجرای پویش استانی چگونه خانه دار شویم هر کدام از ساکنین این شهرها می‌توانند پس از اخذ سند مالکیت از تمام تسهیلات بانک مسکن برای ساخت و ساز و خرید واحد مسکونی بهره‌مند شوند.

سلیمی در ادامه حضور کارشناسان بانک مسکن در میز خدمت ادارات کل و شهرداریهای استان در جهت معرفی پویش و مشاوره تسهیلات بانک مسکن به کارکنان و مراجعین را بعنوان مهمترین محور برنامه های پویش «چگونه خانه دار شویم» عنوان کرد.

مدیر شعب استان اصفهان : بخش مسکن موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است.

حسن نوروزی مدیر شعب استان اصفهان نیز بخش مسکن را به دلیل ارتباط قوی پسین و پیشین بخش مسکن با سایر بخش های اقتصادی ، موتور محرک توسعه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: بخش مسکن سهم عمده ای در تولید ناخالص ملی ، سرمایه گذاری و اشتغال کشور دارد از اینرو میتواند بعنوان موتور محرک رشد و توسعه در اقتصاد کشورعمل کند.

نوروزی اجرای این پویش را یک حرکتی کارشناسی شده، متفکرانه، برنامه ریزی شده دانست و گفت: این پویش در استان با تیم سازی و بهره گیری از ظرفیت کارکنان در ستاد و  شعب به همراه تبلیغات گسترده در جهت معرفی سامانه مربوطه و ارایه مشاوره های خوب به مردم اجرا خواهد شد که اجرای آن یقینا زمینه را برای شناساندن شرایط انواع تسهیلات بانک به مردم فراهم خواهد ساخت که امیدوارم با اجرای این پویش بتوانیم اکثر مردم عزیز استان  به ویژه فعالان صنف املاک و ساختمان را در جریان فعالیتهای بانک قراردهیم.

وی تبلیغات موثر دسترسی آسان به خدمات را موجب افزایش سهم از بازار برای بانک برشمرد و تصریح نمود: با اجرای این پویش بانک مس تواند سهم از بازار را توسعه دهد، و در مقابل فشارهای رقابتی رقبا بهترین جایگاه را در بازار برای خود به دست آورد که با همین رویکرد، سامانه اینترنتی " چگونه خانه دارشویم؟" به نشانی https://www.bank-maskan.ir/khaneh/ با هدف معرفی انواع تسهیلات بخش مسکن بصورت آسان و سریع و از طریق ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتری توسط بانک طراحی گردیده و امروز نیاز هست که با فعالیتهای تبلیغی دوچندان نسبت به معرفی این سامانه به همه مشتریان و مردم استان اقدام کنیم.

مدیر شعب استان همچنین اضافه کرد: این پویش در حال حاضر نوپاست و امیدوارم با هم افزایی و مشارکت دیگر مدیریت های کشور بتوانیم نسبت به معرفی بیشتر و بهتر محصولات و خدمات اعتباری و همچنین معرفی محصولات انحصاری پرتفوی خدمات بانک مسکن در سطح شهرهای استان از طریق تیم های بازاریابی تشکیل شده اقدام نماییم و تاثیرات مثبت و رو به رشد آن را در ماههای آتی با اقبال هم استانی های عزیز به انواع تسهیلات بانک مشاهده نماییم.

مدیر شعب استان خراسان جنوبی: اطلاع رسانی منسجم ، هماهنگ و کاملا برنامه ریزی شده موجب اجرای موفق پویش خواهد شد.

در ادامه محمدرضا بوستان افروز مدیر شعب استان خراسان جنوبی نیز هدف از اجرای پویش استانی چگونه خانه دار شویم  را ، معرفی هر چه بیشتر خدمات ریالی تسهیلاتی بانک به عنوان بانک متولی صنعت ساختمان بیان کرد و گفت: به منظور تحقق رسالت اصلی بانک مسکن و با تکیه بر داشته ها  به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای در بخش مسکن با نگاه منفعت اجتماعی در جهت در برآورده نمودن مهمترین نیاز مردم به خصوص اقشار کم درآمد و میان درآمد که همانا تهیه مسکن است در جامعه نقش‌آفرینی کنیم و در این راستا با برقراری تعامل موثر با فعالان بخش مسکن و ساختمان و برگزاری نشست هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن تبیین و تشریح خدمات و محصولات بانک ، تقویت تعاملات فی مابین و احصای نیازهای اعتباری و مالی مشتریان بانک را بیش از بیش پیگیری نموده ، خدماتی متناسب با نیاز انبوه سازان و آحاد جامعه ارایه دهیم و در این راه از ابزارهای خوبی همچون سامانه چگونه صاحب خانه شویم بهره میبریم .

مدیر شعب استان هم افزایی و استفاده از پتانسیل های موجود بانک و سازمانهای متعامل بخش مسکن همچون راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و شهرداری ها را مهمتیرن عامل موفقیت اجرای پویش عنوان کرد و گفت: . سازمانهای مرتبط با بخش مسکن که به نوعی پرچمداران مسکن در جامعه می باشند و از امکانات و پتانسیل خوبی نیز برخوردارند که با برنامه ریزی انجام شده  و استفاده از ظرفیت این سازمانها در اجرای  این پویش و  نیز با تبلیغات همه جانبه از جانب صدا و سیما و جراید و نصب تراکت و بنر در شعب و برپایی میز خدمت و ارسال پیامک، میتوانیم خدمات بانک را با اجرای این پویش برجسته کنیم.

بوستان افروز طراحی سامانه «چگونه خانه دار شویم؟» را توسط اداره کل روابط عمومی عامل موفقیت اجرای پویش برشمرد و ابراز داشت: در این سامانه با طراحی زیبا و گرافیکی خوب درباره انواع تسهیلات ساخت ، خرید و جعاله مسکن مطالب کاملی ارایه شده که میتواند گره گشای مشکل بسیاری از مردم باشد . چراکه ما معتقدیم با اطلاع رسانی کامل و مبسوط می توان اهداف را محقق کرد و اطلاع رسانی جامع وظیفه و رسالت سازمانی ما به عنوان بانکدار است.

آخرین بروزرسانی 1399/12/18