تازه های اخبار تازه های اخبار

ازسوی مدیرشعب استان اصفهان اعلام شد

تشریح عملکرد وصول مطالبات در مدیریت اصفهان

مدیر شعب استان اصفهان با اشاره به نقش و اهمیت وصول مطالبات گفت: بانک یک نهاد مالی است که تسهیلات مهمترین دارایی آن است، اگر این دارایی معوق شود،بانک را با مخاطره مواجه می کند
مدیر شعب استان اصفهان با اشاره به نقش و اهمیت وصول مطالبات گفت: بانک یک نهاد مالی است که تسهیلات مهمترین دارایی آن است، اگر این دارایی معوق شود،بانک را با مخاطره مواجه می کند

به گزارش روابط عمومی مدیریت اصفهان مهدی کریمی ضمن بیان این مطلب  به تشریح عملکرد وصول مطالبات استان پرداخت و با اشاره به اهمیت رعایت تناسب نسبت NPL افزود: اگرچه پرداخت تسهیلات یکی از کارکردهای مهم و ضروری بانک محسوب می شود اما وصول مطالبات به عنوان یکی دیگر از کارکردها، می تواند دارایی های بانک را زنده نگه دارد. وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف و وصول مطالبات شعب تحت پوشش  نیاز به هنرمندی دارد، به شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت : وصول مطالبات دارای سطوح مختلفی است که روسای شعب باید از طریق برقراری ارتباط منطقی، تصویری مثبت در ذهن مشتری ایجاد کنند و برای زنده نگه داشتن دارایی های بانک تمام تلاش خود را به کار ببندند.

کریمی موفقیتهایی را که در بخشهای مختلف نصیب بانک می شود را حاصل تلاش جمعی کارکنان دانست و یادآورشد، تمام برنامه ها و سیاست ها با عملکرد شعب به نتیجه می رسند و هرنوع بی تفاوتی و توجه نکردن به نقش روسای شعب و کارکنان مستقر در صف، خسارتهای سنگینی را به بار خواهد آورد از سوی دیگر کارکنان مستقر در شعب نیز باید به این باور برسند که در دستیابی به اهداف بانک نقش اساسی دارند.

کریمی با تآکید بر نقش روسای شعب در تحقق اهداف بخش وصول مطالبات ومعوقات خاطرنشان کرد،راه حل بسیاری از مشکلاتی را که در اداره بانک با آن روبه رو هستیم باید در شعبه جست وجو کرد زیرا تماس مستقیم روسا و کارکنان شعب با مشتریان علاوه بر ایجاد ظرفیت های خوب در شعب، نوع اطلاعات و تجربه ای را به همراه دارد که می تواند در شناخت و حل مسائل مشتریان کارساز باشد.

در ادامه مهدی کریمی ضمن ارزیابی مثبت عملکرد وصول مطالبالت مدیریت در ده ماه گذشته از تلاش همه کارکنان به ویژه کارگروه کمیته وصول مطالبات مدیریت اصفهان قدردانی کرد و اذعان داشت : با توجه به توانمندی های کارکنان مدیریت اصفهان و ادامه روند برگزاری مدون جلسات هفتگی وماهیانه وصول مطالبات که درحال حاضر در دو بخش و با حضور اعضای کارگروه وصول مطالبات و رؤسای شعب دارای معوقات بالا برگزار میگردد وهمچنین پاداشهای تعیینی از سوی این مدیریت برای شعب موفق دراین بخش میتوانیم تا پایان سال جاری با انسجام وپیگیری های بیشتر موفق تر از این عمل نماییم و با ایجاد حساسیت موضوع بین تمامی کارکنان به این مهم نائل خواهیم آمد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای موفق وصول مطالبات این مدیریت  در ده ماه گذشته از برخی عوامل و نقاط قوت ناشی میشود، پیگیری و برنامه ریزی بر اساس این موفقیت ها را یکی از ضرورت های این بخش دانست که تجربه آن باید در برنامه ریزی های ماههای آتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر اصفهان درادامه به برگزاری نشستها و مذاکرات مختلف با اشخاص حقیقی،حقوقی و شرکتهای بزرگ که مطالبات ارزی وریالی بانک از آنها فراتر رفته است اشاره کرد وگفت : در چند ماه گذشته با تهیه جدول کاملی از پرونده های مطالباتی ،ترسیم مسیر روشن ،برنامه ریزی و تلاش همکاران توانسته ایم جلسات مذاکره ای و دوستانه ای را با مشتریان و بدهکاران ارزی وریالی برگزار نماییم واقدامات  مطلوبی را در راستای تعیین تکلیف وصول مطالبات به انجام برسانیم.

کریمی افزود : اکثر پرونده های مطالبات ارزی و ریالی مدیریت اصفهان با برنامه ریزی هدفمند تعیین تکلیف گردیده است و اکثر آنها وصول گردیده،برخی در حال پیگیری جهت وصول و برخی دربخش اقدامات قانونی میباشند.

کریمی در ادامه صحبتهایش عزم جدی و جمعی برای وصول مطالبات،پیگیری مستمر و ارتباط دائم ستاد،کمیته وصول مطالبات و شعب و همچنین به کارگیری شیوه های متفاوت و متناسب با شرایط را از مهمترین نقاط قوت  بخش وصول مطالبات در چندماهه گذشته برشمرد  واظهار داشت: برای تخصیص مطلوب منابع،  به تجهیز و جذب منابع نیاز مبرم داریم که وصول مطالبات معوق و حساسیت همکارانمان در این بخش به نوعی برگشت منابع بانک و جذب منابع است.

کریمی تغییر نگرش در جایگاه وصول مطالبات را جزء دیگر ضرورت های این حوزه دانست و تصریح کرد:فعالیت بلند مدت و نهادینه در زمینه وصول مطالبات مستلزم بهره گیری از نوآوری،برنامه ریزی با استفاده از الگوها،ابزارها و روش های نوین خواهد بود وباید برای تمام بخش های این حوزه اعم از معوق،سررسیدگذشته و مشکوک الوصول برنامه ریزی جداگانه داشته باشیم.

کریمی در خاتمه سخنانش ضمن قدردانی از حمایتهای مدیران ارشد بانک تصریح کرد: مدیریت اصفهان برازنده شرایط بهتری است و گام اصلی را باید با تلاش و دلسوزی تک تک کارکنان برای حفظ وارتقاء جایگاه مدیریت اصفهان در بخش کاهش مطالبات و معوقات برداشت
آخرین بروزرسانی 1394/4/22