تازه های اخبار تازه های اخبار

جاسمی - رییس شعبه ایوان غرب:

همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده ایم

روسای شعب می توانند با شناسایی استعداد ها ، ظرفیت های کارکنان و توانمندی های منطقه در پی اهداف سازمان باشند .آنان با تاثیر گذاری بر همکاران شعبه، می توانند سیستمی را بوجود آورند که معجزه کند و فعل خواستن رابه توانستن برساند.

 کامران جاسمی رییس شعبه  ایوان غرب در همان مراحل اولیه سکانداری شعبه، دور نمایی مناسب برای خود و شعبه در نظر گرفت وتوانست با یک عملکرد بسیار مناسب درارزیابی عملکرد سال جاری به عنوان سی و ششمین  شعبه برتر کشور انتخاب شود.

 رییس شعبه ایوان غرب با تبریک موفقیت مدیریت استان به عنوان مدیریت برتر کشور و وچهار شعبه دانشجو، انقلاب، امام خمینی (ره) و شعبه ایوان غرب که جزی صد شعبه برتر کشور در ارزیابی عملکرد سال جاری قرار گرفتنداظهار داشت: موفقیت حاصل تصمیم گیری آگاهانه ،برنامه ریزی ،تعیین جدول زمان بندی، شناسایی بازار و مشتریان هدف، همراهی و همکاری صمیمانه یک مجموعه است .

وی گفت: در بهمن 95  که به عنوان رییس شعبه انتخاب شدم کل منابع شعبه ایوان غرب 66 میلیارد ریال بودکه با تمام مسایل و مشکلات موجود و عدم توان مالی مردم منطقه  توانستیم  با تلاش همکاران این مبلغ را به 160 میلیارد ریال  افزایش دهیم که رشدی  2/5 برابری داشته است.

وی مصارف شعبه در ابتدای مسولیت خود را 320 میلیارد ریال عنوان کردو تصریح کرد: در حال حاضراین مبلغ به 480 میلیارد ریال رسیده است. هم چنین طی 2 سال اخیر بیش از کل سالهای گذشته ضمانت نامه صادر شده است . منابع صفر درصدی رشدی بیش از 2 برابر داشته اند. میزان پرداختی دستگاههای خود پرداز  شعبه همیشه در استان رتبه ممتازی داشته است.

کامران جاسمی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث موفقیت شعبه گردیده گفت: مجموعه ای از عوامل باعث می شود تا یک شعبه در جایگاه برتر قرار گیرد، شناخت کامل از خدمات و محصولات بانک و ارایه شفاف آن به مشتریان ، احترام و صداقت داشتن با مشتریان از عوامل موفقیت این شعبه می باشد که با وجود این که شعبه در یک شهرستان محروم واقع شده است اما این مسیله باعث نشده است ما دست از تلاش برداریم برعکس همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده ایم.

به گفته جاسمی شعبه تمام آیتم های موثر در گزارش ارزیابی عملکردهای شش ماهه را رصد کرده و بر آنها تمرکز نموده بود، از جذب منابع به خصوص منابع صفر درصدی گرفته تا کاهش مطالبات معوق، کاهش NPL، ریسک اعتباری، بانکداری الکترونیک، کاهش بهای تمام شده پول، سنجش، نظارت ،مدیریت و دیگر آیتم های موثر تا جایی که در 2 سال اخیر شعبه همواره در گروه سبز قرارگرفته است. نقاط ضعف شعبه را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کرده و در شناسایی و تمرکز بر فرصت های پیش رو اصرار داشته ایم.

رییس شعبه ایوان غرب به همکاری ستاد و صف اشاره و تاکید کرد: صف و ستاد به عنوان یک مجموعه، همواره یک هدف مشترک را دنبال می کنند و یک مجموعه زمانی به موفقیت می رسد که تمام ارکان آن به وظایف خود به درستی آشنا و آن را به خوبی انجام دهند. دوایر مدیریت همیشه کمک حال شعبه بوده و آنان را در تحقق هدف یاری رسانده اند.از جهت دیگردر رویکرد جدید مدیریت ایلام تمام کارکنان از رده خدماتی گرفته تا مسیول شعب و دوایر مدیریت فعالیت های روزانه خود را در پورتالی که به همین مناسبت طراحی شده است ثبت می کنند و این فعالیت ها به صورت روزانه رصد و پایش می شوندکه باعث می شود همه همکاران نسبت به فعالیتهای یکدیگر اطلاع کافی داشته و از تجارب همدیگر استفاده کنند.

جاسمی با تاکید بر نقش مشتریان در ادامه حیات سازمان تصریح کرد: شناخت از نیاز مشتریان و ارایه خدمات بانک به آنان همراه با مشاوره مالی قطعاَ در جذب مشتریان جدید بانک و منابع جدید موثر است. ما اعتقاد داریم مشتری که وارد شعبه می شود انتظار دارد که در کمترین زمان و با بهترین شکل خدمات خود را دریافت کند و ما هم نهایت سعی خودمان را انجام داده ایم تا او با رضایت خاطر شعبه را ترک نماید.

از طرف دیگر اگر ما بتوانیم فقط بخشی از منابع کوتاه مدت دیگر بانکها را که در آنها فقط نرخ کوتاه مدت اعطا می شود به سمت حساب ممتاز سوق بدهیم قطعاَ شاهد رشد چشمگیر منابع خواهد بود. و این امر مستلزم ارایه مشاوره مالی مناسب به مشتریان است. وی افزود: حجم تسهیلات تکلیفی پرداختی شعبه بسیار زیاد است ولی همکاران شعبه متقاضیان را با رفتار خوب و تسریع در امورشان به مشتریان ثابت شعبه تبدیل  نموده و منابع آن ها را نزد خود نگه داشته اند.

رییس شعبه ایوان غرب  از تلاش مجموعه همکاران شعبه جهت سرو سامان دادن به بحث مطالبات معوق اشاره و افزود:اولین قدم در وصول مطالبات هنگام اعطای تسهیلات اتفاق می افتد. در همان قدم اولیه باید مشتری به طور دقیق شناسایی و اعتبار سنجی شود و تا حد ممکن شناسایی اموال صورت گیرد. وصول مطالبات یک کار مستمر و فرآیندی است و صرفاَ با یک تماس یا اخطار در طول چند ماه نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. فعالیت همکاران در وصول مطالبات در فرم هایی که به همین منظور طراحی شده است، ثبت و در هر بار تماس با مشتریان قول ها و وعده های آنان برای وصول مطالبات به آنان یادآوری می شود تا بدهکار متوجه شود به طور مستمر کنترل می شود.

ایشان با اشاره به اینکه آموزش و داشتن تحصیلات عالیه باعث می شود تا همکاران  نگاه واقع بینانه ای نسبت به مسایل داشته و دنبال راهکار باشند تصریح کرد: خوشبختانه از مجموع  5  همکار شعبه 4 نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستندکه باعث شده تا همکاران در بیشتر موارد تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنند.

وی در پایان ،علاقمندی به شغل و آموزش را باعث پیشرفت درکار و اهداف سازمان ذکر کردو گفت : اگر این اصول رعایت شود آثار آن در آینده نمایان خواهد شد.

آخرین بروزرسانی 1397/10/9