مدارک مورد نیاز حساب صندوق پس انداز یکم
الف ) شرح عملیات مربوط به اعطای تسهیلات خرید خانه – باسپرده : 1- محاسبه و اعلام میزان تسهیلات متعلقه حسب درخواست صاحب حساب
2- دریافت مدارک از مشتری طبق صورت ارایه شده
3- کنترل مدارک ارایه شده توسط مسیول ذیربط
4- تکمیل فرمهای لازم توسط مشتری و کنترل آنها توسط مسیول ذیربط
5- درخواست صدور کارت پس انداز برای حسابهای دفترچه ای در شعب دارای سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز .
6- تشکیل پرونده
7- دریافت علی الحساب کارمزد ارزیابی از مشتری و ارسال پرونده برای ارزیابی
8- ارزیابی ملک و تنظیم گزارش و ارسال پرونده به شعبه
9- تصمیم گیری شعبه درخصوص پرونده
10- تنظیم بیع نامه با حضور مشتری
11- محاسبه کارمزد قطعی ارزیابی و دریافت مابه التفاوت کارمزد ارزیابی از مشتری
12- محاسبات مربوط به تعیین قسط
13- تکمیل فرم پیش نویس قرارداد داخلی رهنی
14- کنترل محاسبات و مفاد قراردادها و تایید قراردادها توسط مسیول شعبه
15- ثبت موقت قرارداد داخلی در رایانه و ارسال نسخه اول قرارداد رهنی به دفتر اسناد رسمی
16- صدور چک تسهیلات پس از دریافت « اعلام دفتر اسناد رسمی » و فسخ حساب مربوطه و تحویل چک تسهیلات به نماینده دفتر اسناد رسمی
17- کنترل ثبت سند در دفتر اسناد رسمی و ترهین اسناد مالکیت مشتری
18- تحویل چک به فروشنده توسط نماینده بانک
19- اخذ سند رهنی فروش ، خلاصه معاملات و کپی آخرین برگ سند مالکیت توسط نماینده بانک
20- بایگانی مدارک اخذ شده از دفتر اسناد رسمی در پرونده مشتری
21- کنترل سند رهنی با ثبت موقت
22- تبدیل کارت پس انداز به کارت تسهیلات ( در شعب دارای سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز )
24- صدور اسناد مربوط به قرارداد خرید
25- بایگانی یک نسخه از اسناد و ریز سود سالهای آتی در پرونده مشتری
26- صدور دفترچه قسط( در شعب فاقد سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز ) 1-اصل و کپی سند مالکیت
2-اصل و کپی کلیه پروانه های ساخت
3-اصل و کپی پایانکار
4-اصل و کپی بنچاق (در صورت لزوم و تشخیص شعبه )
5-اصل و کپی مبایعه نامه
6-اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خریدار ، فروشنده و وکیل در صورت وجود (تمام صفحات)
7-اصل و کپی وکالتنامه (در صورت وجود وکیل)
8-اصل و کپی اجاره نامه ملک (در خصوص املاک اوقافی )
9-قبض برق ساختمان (در صورت تشخیص شعبه) به همراه مستندات کدپستی ملک خریداری شده
10-ارایه دفترچه ، یا کارت حساب و یا برگه اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات
11-ارایه مدارک شغلی خریدار توضیح 1 : عدم وجودسابقه چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته درسیستم بانکی الزامیست.
2- دریافت مدارک از مشتری طبق صورت ارایه شده
3- کنترل مدارک ارایه شده توسط مسیول ذیربط
4- تکمیل فرمهای لازم توسط مشتری و کنترل آنها توسط مسیول ذیربط
5- درخواست صدور کارت پس انداز برای حسابهای دفترچه ای در شعب دارای سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز .
6- تشکیل پرونده
7- دریافت علی الحساب کارمزد ارزیابی از مشتری و ارسال پرونده برای ارزیابی
8- ارزیابی ملک و تنظیم گزارش و ارسال پرونده به شعبه
9- تصمیم گیری شعبه درخصوص پرونده
10- تنظیم بیع نامه با حضور مشتری
11- محاسبه کارمزد قطعی ارزیابی و دریافت مابه التفاوت کارمزد ارزیابی از مشتری
12- محاسبات مربوط به تعیین قسط
13- تکمیل فرم پیش نویس قرارداد داخلی رهنی
14- کنترل محاسبات و مفاد قراردادها و تایید قراردادها توسط مسیول شعبه
15- ثبت موقت قرارداد داخلی در رایانه و ارسال نسخه اول قرارداد رهنی به دفتر اسناد رسمی
16- صدور چک تسهیلات پس از دریافت « اعلام دفتر اسناد رسمی » و فسخ حساب مربوطه و تحویل چک تسهیلات به نماینده دفتر اسناد رسمی
17- کنترل ثبت سند در دفتر اسناد رسمی و ترهین اسناد مالکیت مشتری
18- تحویل چک به فروشنده توسط نماینده بانک
19- اخذ سند رهنی فروش ، خلاصه معاملات و کپی آخرین برگ سند مالکیت توسط نماینده بانک
20- بایگانی مدارک اخذ شده از دفتر اسناد رسمی در پرونده مشتری
21- کنترل سند رهنی با ثبت موقت
22- تبدیل کارت پس انداز به کارت تسهیلات ( در شعب دارای سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز )
24- صدور اسناد مربوط به قرارداد خرید
25- بایگانی یک نسخه از اسناد و ریز سود سالهای آتی در پرونده مشتری
26- صدور دفترچه قسط( در شعب فاقد سیستم پس انداز و تسهیلات متمرکز )
27- بایگانی پرونده مشتری پس از تهیه خلاصه پرونده
ب ) مدارک جهت اخذ تسهیلات خرید خانه :
2-اصل و کپی کلیه پروانه های ساخت
3-اصل و کپی پایانکار
4-اصل و کپی بنچاق (در صورت لزوم و تشخیص شعبه )
5-اصل و کپی مبایعه نامه
6-اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خریدار ، فروشنده و وکیل در صورت وجود (تمام صفحات)
7-اصل و کپی وکالتنامه (در صورت وجود وکیل)
8-اصل و کپی اجاره نامه ملک (در خصوص املاک اوقافی )
9-قبض برق ساختمان (در صورت تشخیص شعبه) به همراه مستندات کدپستی ملک خریداری شده
10-ارایه دفترچه ، یا کارت حساب و یا برگه اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات
11-ارایه مدارک شغلی خریدار
12-تکمیل فرمهای مربوطه در شعبه
توضیح 2 :تحویل مدارک فوق به منظور بررسی درخواست تسهیلات بوده و تا زمان ارزیابی ملک و تایید مستندات ارایه شده توسط شعبه بانک ، هیچ گونه تعهدی جهت پرداخت تسهیلات موضوعه ایجاد نمی نماید.
نکته : در صورت تکمیل بودن مدارک فوق و تایید کلیه مراتب توسط شعبه ذیربط،مدت زمان لازم جهت ارسال پیش نویس به دفترخانه حداقل 21 روز کاری میباشد.