برگزاری جلسه بخشنامه خوانی با محوریت تشریح سیاستهای اعتباری

تشریح سیاستهای اعتباری 98 در هرمزگان

اولین جلسه بخشنامه خوانی مدیریت هرمزگان با حضورمدیرشعب و معاونین و روسای دوایر و شعب با محوریت « تبیین و تشریح سیاستهای اعتباری سال 98 » در محل این مدیریت برگزارشد.

بوستان افروز در این نشست که به منظور تشریح سیاستهای اعتباری سال 98 برگزار شد ضمن تشکر از زحمات سال گذشته کلیه کارکنان اظهار داشت : امیداست با همكاري و همياري مبتني بر خرد جمعي و مشاركت کلی پرسنل در راستاي بهبود عملکرد مدیریت و پيشبرد اهداف بانك بتوانیم همچنان عملكرد مثبت و قابل قبولي را ارائه دهيم .

مدیرشعب استان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و عدالت ناسالم بین شبکه بانکی اظهار امیدواری کرد : با برنامه ریزی منسجم و با دانش به روز و تجربیات اثربخش کارکنان بتوانیم در سال جدید توانمندی خود را در کلیه بخشها به نمایش گذاشته و در بازار رقابت کنونی بانکها ، هرچه سریعتر با تلاش و همدلی به اهداف تعیین شده دست یابیم .

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت : در راستای بهبود عملکرد و ارتقا دانش و مهارتهای شغلی وتخصصی کارکنان  و به روز بودن اطلاعات آنان ضروری است بصورت فصلی از بخشنامه های ارسالی مرکز از کلیه کارکنان شعب آزمون گرفته شود و اهداف و منابع شعبه بصورت روزانه و مرتب یادآوری گردد.

بوستان افروز همچنان افزود : کارکنان باید در جهت حفظ منابع و مشتریان خویش تمام سعی و تلاش خود  را به کار گیرند و روحیه اعتماد را در مشتریان تقویت و محیطی امن همراه با آرامش رابرای آنان فراهم آورند.

مدیرشعب استان گفت: باتوجه به اینکه 70% از منابع استان در شعب سطح شهر بندرعباس متمرکز است انتظار ما از 14 شعبه سطح شهر بندرعباس با توجه به اینکه اکثریت درآمدها نیز در سطح استان می باشد بیشتر می شود.

بوستان افروز در این نشست با اشاره به موفقیت های حاصله در اسفندماه سال گذشته تصریح کرد: این جلسه بیشتر به منظور تحلیل فعالیت های اثربخش انجام گرفته شعب و تشریح سیاستهای امسال می باشد که امیداست این روال صعودی برای تحقق سیاستهای تدوین شده امسال هم ادامه یابد و جهت دستیابی شعب به این اهداف رهنمودهای لازم  را برای افزایش رشد و بهبود اقدامات بخش های مختلف گوشزد نمود.

ضیاء الدین شاکر معاون اجرایی مدیریت در ادامه این نشست ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کارکنان در سال گذشته  اظهار داشت : در سال گذشته ،با توجه به عدم رعایت نرخ سود توسط سایر بانکها ، سالی پر از فراز و نشیب را پشت سرگذاشتیم و فشار زیادی را شعب متحمل شدند .

وی با اشاره به این که استارت وصول مطالبات و پیگیری جدی آن باید از ابتدای سال رقم بخورد گفت: ما اگر اطلاعات لازم و کافی را به مشتری بدهیم و مانع از متضرر شدن او بشویم مشتری هم به همان نسبت قانع می شود و قبول نمی کند بانک متضررشود پس با ید با برنامه ریزی صحیح بیشترین بهره وری در سازمان را داشته باشیم .

شاکر طبق سیاستهای اعتباری، همچنین برعدم تمدید مکرر تسهیلات مشارکت مدنی و اطلاع رسانی به موقع و قبل از سررسید مشارکت به مشتری تاکید نمود.

محمدعلی احمدی نژاد معاون مالی و فناوری مدیریت نیز سال 97 را سالی دشوار و پر از هیجان عنوان و اظهار داشت : مدیریت هرمزگان تنها در اسفندماه سال گذشته هزار میلیارد ریال جذب سپرده داشته و با توجه به اعلام اهداف کمی سال 98 در اسفند سال گذشته ، امیداست این روند همچنان ادامه یابد.

شایان ذکراست در تبیین سیاستهای اعتباری سال 98 ضمن تشریح سیاستها توسط دایره اعتباری مدیریت،  ابهامات مطرح شده توسط روسای شعب مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت و در این نشست به گام های موثر برداشته شده جهت بازاریابی، نقاط ضعف و قوت سیاستهای اعتباری در سال گذشته ، تجزیه وتحلیل آمار  وعملکرد شعب ، تقویت نقدینگی ، وحدیت رویه در پرداخت تسهیلات توسط شعب ، افزایش اختیارات صدور ضمانت به مدیریت و شعب ،صرفه جویی و کنترل هزینه ها ، برگزاری منظم جلسات کارگروه وصول مطالبات در ستاد و شعب ، افزایش خدمات کارمزد محور، برنامه ریزی بمنظور حمایت ازشعب در شرف پیوستن به باشگاه هزار میلیارد ریالی ،توجه به رعایت نظم بصری نیز اشاره گردید.

Last Updated 1398/8/21